Sajtóközlemény
A 4iG Csoport és az Elisa Polystar kibővítette együttműködését a hálózati szolgáltatás teljesítményének és az ügyfélélmény javítása érdekében
Az együttműködés részeként új hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál, amely adatvezérelt elemzéseket, mélyebb ügyfélismeretet biztosít, növeli az automatizációt és mesterséges intelligencia segítségével támogatja a stratégiai digitális transzformációt.

A 4iG Csoport kiterjesztette stratégiai együttműködését az Elisa Polystarral, amelynek keretében új, mesterséges intelligencia
használatának lehetőségét megteremtő, hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál. Az együttműködés
célja, hogy a vállalat ügyfelei még megbízhatóbb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatásokat élvezhessenek, miközben a
hálózat működése hatékonyabbá válik.
Az új projekt a 4iG Csoport és az Elisa Polystar korábbi együttműködéseire épül. A vállalatcsoport a finn céggel együttműködésben
vezetett be az automatizált hálózatfelügyeleti rendszert a korábbi Vodafone Magyarországnál (most V-Hálózat Távközlési Zrt.,
emellett Albániában és Montenegróban is az Elisa Polystar hálózati szolgáltatásélmény menedzselő megoldásait használják. A
One Magyarország hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszer kiépítésére kiírt tenderén több pályázó közül választották ki a
cég a rendszer leszállítására az Elisa Polystart többek között a korábbi sikeres együttműködések tapasztalatai alapján.
Az új generációs megoldás bevezetése nem csupán technológiai újítás, hanem stratégiai jelentőségű lépés is, amely illeszkedik
a 4iG Csoport digitális transzformációs irányvonalához. A rendszer a One Magyarország hálózatának teljes infrastruktúráját
lefedi, a központi elemektől egészen a mobil hozzáférési hálózat elemekig biztosítva a valós idejű átláthatóságot. Ez lehetővé
teszi a hibák és teljesítményproblémák gyors felismerését, így sokszor még azelőtt történhet beavatkozás, hogy az ügyfelek
bármilyen fennakadást tapasztalnának.
„A 4iG Csoport számára kiemelten fontos, hogy Magyarországon és a nyugat-balkáni régióban működő távközlési vállalatai a legmodernebb
technológiára építve a lehető legjobb szolgáltatási élményt biztosítsák ügyfeleiknek – legyen szó lakossági vagy üzleti felhasználókról.
Az Elisa Polystarral való együttműködés olyan mérföldkő, amely nemcsak hálózataink minőségét emeli magasabb szintre, hanem
ügyfélközpontú működésünket is tovább erősíti. Meggyőződésünk, hogy az új rendszer bevezetése hosszú távon stabilabb, átláthatóbb
és jövőbiztos hálózatot teremt hazai leányvállalatunknál, a One Magyarországnál is” – mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
A megoldás alapot teremt a mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is alkalmazó további fejlesztésekre, amelyek automatikusan
észlelik a hálózati anomáliákat, teljesítményproblémákat vagy akár a biztonsági fenyegetéseket. Ennek köszönhetően nemcsak
a hibák elhárítása válik gyorsabbá, hanem a fennakadások is megelőzhetővé válnak, ami stabilabb szolgáltatást és magasabb
szintű ügyfélélményt biztosít.
„A 4iG-vel való együttműködésünk újabb fontos mérföldkő küldetésünkben, melynek célja, hogy segítsük a szolgáltatókat a komplex
hálózati adatok értelmezhető, hasznosítható információvá alakításában. Büszkék vagyunk arra, hogy a 4iG ismét bennünket választott
partnerének, építve a korábbi magyarországi, albániai és montenegrói sikereinkre. Az új, mesterséges intelligenciával támogatott
felügyeleti rendszer révén a One Magyarország valós idejű rálátást nyer teljes hálózatára, így lehetővé válik a proaktív döntéshozatal,
miközben az ügyfelek gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Mindez kiváló alapot teremt a jövőbeli innovációkhoz.” – mondta Stephen Preston, az Elisa Polystar vezérigazgatója.
Az Elisa Polystarral közösen bevezetett rendszer jövőálló és rugalmas platform, amely támogatja a 2G, 4G és 5G szolgáltatásokat,
és hosszú távon is képes lépést tartani a növekvő adatforgalommal. A One Magyarország meglévő rendszereivel szorosan integrálódva
támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt, a proaktív szolgáltatásmenedzsmentet és a magasabb szintű ügyfélközpontúságot.
A rendszer kiépítése azonnal megkezdődik, a cél pedig, hogy a jövő nyári fesztivál- és roaming szezonban még megbízhatóbb
hálózati élményt és teljesítményt nyújthassanak a One Magyarország ügyfelei számára.
2025.szeptember 15.
Háttérinformáció:
4iG Csoport
A budapesti székhelyű, magyar többségi tulajdonú 4iG Nyrt. Magyarország és a nyugat-balkáni régió egyik vezető távközlési,
informatikai, valamint űr- és védelmi ipari cégcsoportja, a tudásalapú, digitális gazdaság egyik vezető vállalata. A Budapesti
Értéktőzsdén jegyzett társaság friss és innovatív szemlélete, valamint Magyarország vezető IT rendszerintegrátoraként betöltött
pozíciója a csoportot a régió digitális átalakulásának vezető üzleti szolgáltatójává teszi. A 4iG dinamikus terjeszkedési
stratégiája a magyarországi és a nyugat-balkáni távközlési piac meghatározó szereplőjévé emelte. A csoport folyamatosan bővíti
szolgáltatásait, szakértelmét és portfólióját, hogy megfeleljen a távközlési és IT-piacok változásainak és igényeinek. A 4iG
Csoport több, mint 8.000 főt foglalkoztat. www.4iG.hu
További információ
Elkán Péter
4iG Csoport Vállalati Kapcsolatok és Kommunikációs igazgató
4iG Nyrt.
sajto@4ig.hu
Elisa Polystar
Az Elisa Polystar globális vezető szereplő a távközlési szolgáltatók számára nyújtott automatizált biztosítási (assurance)
megoldások területén. A vállalat a bonyolult hálózati adatokat olyan működési intelligenciává alakítja, amely kézzelfogható
üzleti eredményeket hoz. Megoldásaink lehetővé teszik a távközlési szolgáltatók számára, hogy valós idejű, cselekvésre alkalmas
betekintések és gyakorlati automatizáció révén javítsák az ügyfélélményt és növeljék a működési hatékonyságot.
A ügyfélélmény-biztosítás és a bevált automatizálási szakértelem területén szerzett több mint két évtizednyi folyamatos innovációra
építve értéket teremtünk azáltal, hogy segítjük a szolgáltatókat a hálózati adatok hatékonyan gyűjtésében, elemzésében és
hasznosításában. Portfóliónk ötvözi az intelligens adatkezelést, az intelligens analitikát és az automatizált munkafolyamatokat,
megteremtve az alapot a mindinkább automatizált hálózati működéshez.
Világszerte több mint 55 országban, több mint 100 távközlési szolgáltató bízik bennünk. Szorosan együttműködünk a szolgáltatókkal
annak érdekében, hogy optimalizáljuk több gyártó eszközeiből álló hálózataikat – legyen szó akár felhőalapú, akár helyszíni
infrastruktúráról. Megoldásaink segítik a szolgáltatókat a stratégiai döntéshozatal javításában, az ügyfél-elégedettség növelésében
és a működési költségek optimalizálásában a rádiós hozzáférési, a szállítási és a maghálózati területeken egyaránt.
Az Elisa Polystar az Elisa Csoport része, amely világszerte több mint 2,8 millió lakossági, vállalati és közigazgatási ügyfél
számára nyújt fenntartható megoldásokat több mint 100 országban.
További információ:
Nooshin Zamanzadeh
Head of Marketing
www.elisapolystar.com