Sajtóközlemény
220 laptopot adományozott 15 iskolának a 4iG Alapítvány
Összesen 220, digitális oktatásra optimalizált, felújított laptopot vehetett át 15 iskola a 4iG a Digitális Társadalomért Alapítványtól. A Digitális Esély Program pályázatának keretében országszerte olyan pedagógusok és diákok kaptak új eszközöket, akik már ma a jövő iskoláját építik. A felhívásra 224 érvényes pályázat érkezett Magyarország minden régiójából. A szakmai bírálók 15 intézményt választottak ki, amelyek munkája elkötelezettséggel, kreativitással és jövőbe mutató pedagógiai szemlélettel emelkedett ki a mezőnyből. Az eszközök segítségével a nyertesek valóra válthatják digitális projektjeiket és beépíthetik a korszerű eszközhasználatot tantermi, tehetséggondozó vagy közösségi gyakorlatukba. A támogatás több ezer diáknak ad új lehetőséget a fejlődésre. A program fővédnöke Szilágyi Áron, háromszoros világ-, és háromszoros olimpiai bajnok kardvívó volt.

A kiemelkedően nagy érdeklődés rávilágított arra, hogy a magyar iskolákban kifejezett igény van korszerű digitális eszközökre
és törekvés a tanítási módszerek megújítására. Egyre több pedagógus nyitott – vagy már jártas is – a digitális oktatásban,
a programozás és a kódolás tanításában, valamint a tehetséggondozás innovatív formáiban. A laptopok nemcsak a készségszintű
eszközhasználatot teszik lehetővé a tanórákon, hanem közvetlenül támogatják különböző pedagógiai célok elérését is: hozzájárulnak
az általános és középiskolai tanulók – köztük a kiemelkedően tehetséges, illetve a hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési
igényű diákok – digitális ellenálló képességének növekedéshez, digitális kompetenciáik mellett pedig kritikai gondolkodásuk
fejlődéséhez is. A pályázatok három fő területre fókuszáltak, az alapítványi kiírásnak megfelelően:
- tanórai digitális eszközhasználat fejlesztése,
- programozás és kódolás szakkörök elindítása,
- közösségi és diákprogramok (pl. diákújság, diákönkormányzati kezdeményezések) támogatása.
A benyújtott projektek között megtalálhatók a hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztését célzó gyógypedagógiai
megközelítések éppúgy, mint a mesterséges intelligencia oktatásba illesztése, fordított osztálytermi modellek, vagy éppen
3D modellezés a szakképzésben. Több iskola közösségépítő szándékkal indít digitális médiaszakkört, diákújságot vagy a diákönkormányzat
működését segítő projekteket. A támogatottak között olyan, korábban már versenyeredményeket elérő, de eszközhiánnyal küzdő
szakkörök is szerepelnek, amelyek most lehetőséget kapnak a megújulásra. A nyertes pályázatok közös jellemzője a felkészültség,
a pedagógiai tudatosság és a digitális lehetőségek iránti nyitottság. Többek között adigitális öko-kihívásprojekt és egy fordított tanterem koncepció megvalósítását, valamint a programozó világbajnokságon való eredményes szereplést
is támogatja a laptopokkal a 4iG Alapítvány.
A kiírásban szereplő, objektív módszertani fókuszú értékelési szempontrendszer mentén választotta ki a zsűri azokat a munkákat,
ahol a pedagógiai célrendszer, a digitális innováció, a kreativitás, a hosszú távú használat és a diákok minél széleskörűbb
elérése is teljesült.
A fejlesztés megvalósulását az eszközökön túl módszertannal is segítik:a program részeként a nyertes intézmények tanárai 30 órás, gyakorlatorientált, IKT eszközhasználattal kapcsolatos e-learning
kurzuson vesznek részt, amelynek tudásanyagát azonnal alkalmazhatják a mindennapi munkájuk során.Az irodai használatból érkezett, szakértők által auditált laptopok így az oktatás új, megbízható eszközeivé válnak.
„A 4iG Alapítványt azzal a céllal hoztuk létre, hogy kezdeményezéseinkkel érdemben támogassuk Magyarország digitális fejlődését.
Fontos számunkra, hogy aktívan részt veszünk a digitális egyenlőség megteremtésében, valamint a közösségek megerősítésében
társadalmi felelősségvállalási programjaink révén. A Digitális Esély Program is ezt az elkötelezettséget tükrözi, és meggyőződésem,
hogy a most átadott eszközök az oktatási programunkkal kiegészítve kézzelfogható előnyt jelentenek majd digitális felkészültségükben
a diákok és a pedagógusok számára is.”–mondta Jászai Gellért, a 4iG Alapítvány kuratóriumának elnöke, a 4iG Nyrt. elnöke.
Szilágyi Áron, háromszoros olimpiai bajnok kardvívó, a program fővédnöke kiemelte:„Sportolóként tudom, milyen sokat számít a lehetőség, amit időben kap meg az ember. A Digitális Esély Program pont ezt adja
a diákoknak. Nem mindenki indul ugyanolyan esélyekkel, de egy jó tanár, egy jó eszköz sorsokat formálhat. Jó érzés itt lenni
ennél a lépésnél, a startnál amikor ezek az iskolák új pályára állnak a digitális tanulás útján.”
A 4iG Csoport évek óta törekszik arra, hogy társadalmi felelőségvállalási programjaival részese legyen a hazai digitális oktatásnak.A cél az, hogy még több iskolához, pedagógushoz és diákhoz juthassanak el azok az eszközök és lehetőségek, amelyek hozzájárulhatnak
a digitális képzés erősítéséhez.
A 4iG Digitális Esély Programban díjazott 15 iskola:
- Avasi Gimnázium (Miskolc)
- Bajai III. Béla Gimnázium
- Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- BGSZC Pestszentlőrinci Technikum
- Ciszterci Szent István Gimnázium (Székesfehérvár)
- Deák Úti Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, EGYMI (Sátoraljaújhely)
- Esztergomi Szakképzési Centrum Géza Fejedelem Technikum és Szakképző Iskola
- Gyárvárosi Általános Iskola (Győr)
- Győri SzC Gábor László Építő- és Faipari Szakképző Iskola
- Kastélydombi Általános Iskola (Budapest)
- Nyitott Világ Fejlesztő Iskola (Budapest)
- Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
- Pécsi Meszesi Általános Iskola Vasas-Somogy-Hirdi Általános Iskolája
- Salgótarjáni Általános Iskola Arany János Tagiskolája
- Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola
2025. november 24.
Háttérinformációk
4iG a Digitális Társadalomért Alapítvány
A 4iG a Digitális Társadalomért Alapítvány a 4iG Csoport társadalmi felelősségvállalási törekvéseinek szakmai motorja. Az
alapítvány célja, hogy olyan oktatási és digitális esélyteremtő programokat valósítson meg, amelyek valós és fenntartható
hatást gyakorolnak a közösségekre. Az Alapítvány kiemelt figyelmet fordít a digitális kompetenciák fejlesztésére, a hátrányos
helyzetű közösségek támogatására, valamint a tudatos technológiahasználat előmozdítására. Programjai között megtalálhatók
oktatási pályázatok, eszköztámogatási kezdeményezések és digitális érzékenyítő rendezvények, amelyek a tudatos technológia-használatot
ösztönzi, valamint tehetséggondozási projektek. Az Alapítvány működését a 4iG Csoport stratégiai irányvonalával összhangban
végzi, és törekszik arra, hogy hosszú távon is értéket teremtsen az oktatás és digitalizáció határterületein. Az Alapítvány
kuratóriumának elnöke Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke és főrészvényese, aki elkötelezett a technológiai fejlődés társadalmi
hasznosítása, valamint a jövő generációk digitális felkészítése mellett.
www.4igalapitvany.hu
További információ:
Elkán Péter
Csoport vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató 4iG Nyrt.
sajto@4ig.hu