Az Ön böngészője nem támogatott. Kérjük használjon Chrome, Firefox, Edge vagy Safari böngészőt. További részletek

Közlekedés, logisztika

KÖZLEKEDÉS, LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS

A közlekedést és a logisztikát is forradalmasítják az új technológiák

A közösségi közlekedés szerepe kulcsfontosságú a fenntartható mobilitásban, míg a csomagszállítás és fuvarkezelés hatékonysága is jelentősen növelhető a digitalizációval.

Ahhoz, hogy korszerű, mind a szolgáltatók, mind az utazó közönség számára látható előnyös megoldásokat hozzunk létre, olyan átfogó tervezésre és azok alapján professzionális megvalósításra van szükség, amely nem csak informatikai szemmel, hanem az üzleti folyamatok oldaláról is áttekinti, fejleszti a teljes folyamatot.

KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS

Az ezen a területen megvalósuló digitalizációs megoldások alapvetően két fontos célt szolgálnak. Egyrészt az utazó közönség kényelmének növelését, másrészt pedig a közösségi közlekedési szolgáltatók költség és energia hatékonyabb működését szolgálják. Az utazó közönség kényelmét olyan megoldásokkal lehet növelni, mint a korszerű, több csatornás, valós idejű adatokon nyugvó utastájékoztatás. Ezek lehetnek járműfedélzeti, állomási vagy akár web/mobiltelefonos megoldások is. A korszerű elektronikus jegyértékesítési rendszerek növelik az utazók komfortérzetét, továbbá a szolgáltatók szempontjából legalább ilyen fontos előnyként képesek támogatni a jegyár bevételek növelését, valamint a valós utazási igények megismerését, követését és ezáltal a kapacitások hatékonyabb tervezését.

A kontrolling rendszer az utazási szokások és igények feltérképezésével segíti a menetrendi tervezést, valamint a szolgáltatóktól kapott költségek figyelembevételével az erőforrások optimális kihasználását. A rendszeres riportok mellett a modul lehetőséget biztosít a közlekedés minőségi paramétereinek, például a menetrendszerűség automatikus követésére, valamint a közszolgáltatási szerződésben foglalt egyéb feltételek ellenőrzésére is. Ugyanakkor a tarifák változtatásának hatásait is elemezhetjük: akár a jelenlegi tarifastruktúra bizonyos elemeinek megváltoztatásának, akár teljesen új elvekre épülő (pl. zónás) díjszabási rendszer bevezetésének is megvizsgálhatjuk a várható üzleti hatásait.

A rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználását támogatják a menetrendi, járattervi és fordatervező, fordaoptimalizáló rendszerek. Az így megszervezett napi üzem hatékony lebonyolítását segítik a központi diszpécseri rendszerek és a hozzájuk kapcsolódó járműfedélzeti eszközök, amelyekkel megvalósítható például a járműfedélzeti utastájékoztatás, jegyértékesítés, és a korunkban egyre terjedő online jegyek (a például az okos telefonokon vásárolható ún. elektronikus díjmédiával rendelkező díjtermékek) érvényesítése. Szintén ezen rendszerek szolgáltathatnak valós idejű adatokat a már említett utastájékoztatási és szakmai csatornáknak is.

LOGISZTIKA, FUVARKEZELÉS, CSOMAGSZÁLLÍTÁS

Egyetlen ipar sem mentes a digitalizáció okozta változásoktól, bár egyesek gyorsabban reagálnak a nyomásra, mint mások. Az utazás és a logisztika szemléletesen példázza a szélsőségeket. Alig van olyan fogyasztó Európában, aki ne internetezne, amikor szállás vagy járatok foglalására gondol, vagy megnézi a közelgő utazás vonatmenetrendjét. Mégis kevés vállalkozás keres online információt a légi és tengeri rakományról. Az online kereskedelem áruszállítási kitettsége pedig tovább növekedett a pandémiás időszakban.

A logisztikai ágazatot is jelentősen átalakítja a digitalizáció. Ez annak köszönhető, hogy az értéklánc mentén a kulcsfontosságú szereplők nagy száma és a szakaszos információcsere sok eredménytelenséget mutat. Az induló vállalkozások, a digitalizált logisztikai társaságok és az autóipari gyártók digitális megoldásokkal és üzleti modellekkel próbálják megoldani ezeket a hatékonysági hiányokat, és megkönnyítik a megalapozott logisztikai vállalatok életét. Mindennek azonban ára van: érdemesek lesznek ezek a megoldások, és ha igen, akkor kinek? Nem minden játékos állhat az értéklánc tetején.

A manapság drasztikusan fejlődő digitális átalakulás új digitális üzleti modelleket követel meg a piaci pozíciók megőrzéséhez. A növekedés érdekében a logisztikai vállalatoknak választaniuk kell egy új digitális szervezet kifejlesztése és egy hagyományos szervezet digitalizálása között.

Ügyfeleinket arra ösztönözzük, hogy fektessenek a logisztikai technológiákba, hiszen ezek az innovációs folyamatok befektetést vonzanak majd. Többek között olyan logisztikai technológiák kerülnek előtérbe, mint például a robotika, a raktár automatizálása, az ellátási lánc és az intelligens szállítási technológiák, a mobilitás, a láthatóság és a digitális flottakezelés, a beágyazott logisztikai technológiák, valamint az adatelemzés és az autonóm vezetési technológiák.

HÉT TECHNOLÓGIAI TREND AZ ELLÁTÁSI LÁNCBAN:

  1. Hiperautomatizálás
  2. Ellátási lánc digitális ikerpár kialakítása
  3. Az ellátási lánc irányítása és biztonsága
  4. Végponti (Edge) számítás és elemzés
  5. Mesterséges intelligencia, gépi tanulás
  6. 5G hálózatok: helyi és kis késleltetésű telepítés
  7. Kiterjesztett/mixed és virtuális valóság (AR/VR)

SZIMETOUR JÁRATOPTIMALIZÁLÓ RENDSZER FEJLESZTÉSE

A SziMeTour járatoptimalizáló rendszer az e-közlekedés területén megvalósuló fejlesztés, mely illeszkedik a Szilíciummező Regionális Informatikai Klaszter stratégiai és cselekvési tervéhez. A kifejlesztendő komplex rendszer komponensei összehangolt működése olyan intelligens, adaptív közúti szállítmányozási járatoptimalizáló szolgáltatást nyújt teherfuvarozással foglalkozó cégek számára, amely lehetővé teszi az üzemeltetési költségek jelentős csökkentését, ráadásul a környezeti terhelésre is kedvező hatással van.

A rendszer központi eleme egy mesterséges intelligencia technológiával készült járatoptimalizáló motor, amelynek algoritmusa képes a ténylegesen megvalósult járatok hatékonysági adatait fogadni és az optimalizáló algoritmust – mint öntanuló rendszer - ehhez adaptálni. Az algoritmus jelentős innovációs értéke, hogy figyelembe veszi az útvonalak domborzati viszonyait is egy topográfiai térkép-adatbázis segítségével. Az útvonal-optimalizálás során aktuális forgalmi adatokat (TMC) is felhasználhat, ha azok rendelkezésre állnak.

LÉGI KÖZLEKEDÉS

A légi teherszállító közösség számos kihívással néz szembe, beleértve a csökkent kapacitást, a hirtelen kiszámíthatatlanul változó keresletet, különösen az egészségügyi eszközök (vakcina, felszerelés) utánpótlási láncai iránt. A helyszíni munkaerő hiányát és a szállítási díjak emelkedését. Eközben a digitális megoldások szolgáltatói új szoftverekkel, a jelenlegi platformok átalakításával és a földi együttműködéssel jelentek meg. Növekvő keresletről és forgalomról számoltak be platformjaikon, miközben az értékesítés rekordidő alatt fejeződik be. A légi árufuvarozással érintettek minden eddiginél jobban örülnek a digitális megoldások elfogadásának.

MIÉRT A 4iG?

A 4iG csoportban rendelkezésre állnak azok az erőforrások, amelyek az ügyfelekkel együttműködve biztosítják, hogy mind a tervezési, mind pedig a megvalósítási fázisban a mai kor elvárásainak és üzleti követelményeinek megfelelő rendszerek valósuljanak meg, így támogatva a fenntartható mobilitási rendszerek kialakítását, üzemeltetését és további fejlesztéseit.

A 4IG MEGOLDÁSAI EZEN IPARÁGAKRA

GAZDASÁGI TERVEZŐ-, ELEMZŐRENDSZEREK

A gazdasági tervező rendszerek bevezetése során különös figyelmet fordítunk a jogszabályi megfelelőségre, adatszolgáltatási jelentési kötelezettségek támogatására.

FORGALOMIRÁNYÍTÁSI, DISZPÉCSERI ÉS ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÓ RENDSZEREK

Vezénylések befogadása szakrendszerekből, illetve ezek leosztása a fedélzeti eszközökre (OBU-kra), forgalomkövetés és beavatkozás.

FEDÉLZETI ESZKÖZÖK (OBU, VEVŐKISZOLGÁLÓ, VALIDÁTOR)

Integrált forgalomirányítási, értékesítési és utastájékoztató rendszer vandálbiztos ipari kivitelben.

KÖZLEKEDÉSI RENDSZEREK ÜZEMELTETÉSE

Támogatjuk az átalakuló közlekedési rendszert, az új mobilitási szolgáltatások tervezési és üzemeltetési folyamatait, valamint a tervezési és üzemeltetési funkciók automa...

VASÚTI KARBANTARTÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSOK

A rendszer nagyfokú paraméterezhetősége lehetővé teszi a kezelt „vonalas” nyilvántartások körének dinamikus bővítését, ill. új mérési rendszerek egyszerű beillesztését és...