Híreink

Híreink

A HPE Platinum partnere lett a 4iG.

A minősítés elnyerésének feltételeiről, az idáig vezető útról és az így megnyíló lehetőségekről nyilatkozott Farkas Péter, a 4iG műszaki vezérigazgató-helyettese és Szpisják Tibor, a HPE kereskedelmi igazgatója az IT Businessnek.

Farkas Péter műszaki vezérigazgató-helyettes, 4iG

– Mennyire újkeletű a 4iG és a HPE partnerkapcsolata?

Farkas Péter: A két társaságot évtizedes üzleti kapcsolat köti össze. A cégeink pedig 2012 óta tekintenek stratégiai partnerként egymásra a magyarországi piacon. A 4iG ugyanis ebben az évben szerzett Platinum partneri minősítést a HPE-nél. Mindig törekedtünk arra, hogy a legjobb, legmodernebb megoldásokkal dolgozzunk, és ezáltal az általunk képviselt gyártóknál a legmagasabb partneri fokozatokat érjük el. Ehhez persze folyamatosan növelni kell az értékesítési volument, valamint újabb és újabb kompetenciákat kell kiépíteni cégen belül.

– Mennyire komolyak ezek a követelmények a HPE részéről?

Szpisják Tamás: A Platinum partnerséget elérni többéves munka, miközben a minősítés csak egy évre szól. Jelenleg is csak négy ilyen szintű partnercég van Magyarországon.

Ahogy Péter említette, nemcsak értékesítési mennyiségi követelmények vannak, hanem a partner szakértelméhez kapcsolódó minőségi elvárások is. Ez legtöbbször egymásra épülő vizsgák sorozatát jelenti, ahol a legmagasabb szintű szakmai tudásról kell tanúbizonyságot adniuk a partnervállalat munkatársainak. Legalább tíz szakembernek kell letennie különféle vizsgákat. Ezek között vannak olyanok, amelyekkel tíznél kevesebben rendelkeznek Magyarországon. A Platinum szint az egész partneri viszony evolúciós csúcsa, egy hosszú út legfelső állomása.

– A 4iG számára csak a presztízs miatt fontos a legmagasabb szintű minősítés, vagy szakmai okok is meghúzódnak mögötte?

F. P.: Egyértelműen a szakmai okok az elsődlegesek. A munkatársaink által megszerezhető, és a projektjeinkben felhasználható tudás a legfontosabb, ennek a célnak alárendelve készítjük el a képzési terveket is a kollégáink számára. A partnerprogram úgy épül fel, hogy az az ügyféligényeket állítja a középpontba, és nyilván nekünk is alapvető érdekünk, hogy az ügyfeleink igényeire az elérhető legjobb válaszokat adjuk

– Mire terjed ki a partneri minősítés a HPE portfoliójából, milyen technológiákat, kompetenciákat fed le?

Sz. T.: A válasz előtt hadd tegyek egy kis kitérőt. A HPE azt tartja küldetésének, hogy felhőélményt adjon privát eszközökön. Másképp fogalmazva, az egyéni felhasználók által megkapott felhőélményt be akarjuk hozni a nagyvállalati rendszerekbe is. Az ehhez szükséges technológiákat két csoportra osztottuk: egyik oldalon az adatközponti megoldások, a másikon pedig minden, ami azokon kívül van; ezt hívjuk mi edge technológiáknak. A partneri minősítéseket is ezen a két területen lehet megszerezni.

A 4iG az adatközponti és az ehhez tartozó felhőtechnológiák, a hibrid IT terén lett Platinum partner. Ebben nagyon sok minden van, a hardvertől a szoftveren át a szolgáltatásokig, ezekben mind kimagaslónak kell lennie egy Platinum partnernek. Az edge technológiák nagyjából az Aruba termékeinket jelentik; ezen a területen most Silver partner a 4iG, amivel szintén egy exkluzív klub tagja, mert Magyarországon alig 4-5 cég rendelkezik bármilyen szintű Aruba minősítéssel.

– Mi nehezítette, és mi segítette a 4iG-t a szükséges követelmények teljesítésében?

F. P.: A HPE az adatközponti technológiákban a fogyasztási alapon történő vásárlást helyezi előtérbe. Ez viszont azzal jár, hogy nem csupán a mérnökeinknek kell új kompetenciákat elsajátítaniuk, hanem az értékesítőinknek és a támogató csapatnak is. A mai elvárásoknak megfelelően ugyanis, már nem elegendő egy megoldást értékesíteni, hanem állandó kapcsolatban kell lenni az ügyfelekkel, folyamatosan reagálni az akár havonta változó igényekre. Ehhez mérten maga az értékesítés is más metódust igényel, másképp kell megérteni és reagálni az üzleti igényekre és ehhez kell igazítani az üzleti tervezési folyamatokat is.

Szpisják Tibor Szpisják Tibor kereskedelmi igazgató, Hewlett Packard Enterprise

Javunkra vált, hogy a 4iG-ban évtizedes hagyománya van a szolgáltatási gondolkodásmódnak, aminek része a folyamatos üzem, a kiszervezés típusú gondolkodás. Ezeket persze össze kellett hangolni az új technológiákkal, a hibrid IT víziójával.

– Milyen új lehetőségeket kínál a 4iG számára a Platinum partnerség?

F. P.: A legfontosabb talán a minden eddiginél szorosabb, közvetlen kapcsolat a gyártóval, minden fronton. Nemcsak az újdonságokról értesülünk az elsők között, hanem betekintést nyerhetünk a gyártói roadmapekbe, fél-egy évre előre. Ez hatalmas előnyt jelent számunkra, hiszen az ügyfeleinkkel is meg tudjuk osztani, mit tervez a HPE, milyen újdonságok várhatók, és amikor megérkezik a termék, már közösen tesztelhetjük is. Arról nem beszélve, hogy bizonyos megoldásokat kizárólag a Platinum partnerek értékesíthetnek.

Emellett a szakembereink részt vehetnek azokon a konferenciákon, amelyekre a HPE belső munkatársain kívül csak a Platinum partnerek kapnak meghívást, és a gyártó által biztosított online térben is teljes körű tudásbázishoz férhetünk hozzá. Ha pedig támogatásra van szükségünk, akkor a legmagasabb szintű gyártói supportot kapjuk. Olyan HPE-s kollégákkal egyeztethetünk közvetlenül, akik az adott megoldásokat kifejlesztő csapatban dolgoznak, így közvetlen ismeretekkel rendelkeznek egy-egy termékről.

Sz. T.: A Platinum partnerségnek szerintünk is az a lényege, hogy állandó kapcsolatban legyünk, folyamatosan beszélgessünk üzleti és szakmai tervekről, közösen ötleteljünk a követendő stratégiáról. Együtt keressük, hogy a mi technológiáinkat és a 4iG ismereteit és tapasztalatait ötvözve milyen komplex megoldásokat tudunk közösen letenni az ügyfelek elé. Ezen a szinten már el is mosódik a határ a HPE saját szakértői és a partner szakemberei között. Számunkra azért jó, hogy a partner belelát a fejlesztési tervekbe, mert rendkívül értékes visszajelzéseket tud hozni az ügyfelektől. Többször előfordult, hogy ezeknek a visszajelzéseknek a hatására módosítottunk a fejlesztési irányokon.

– Milyen feladatokat ró idén a 4iG-ra a Platinum partnerség, mit kell tenni, hogy jövőre is megtartsák a minősítést?

F. P.: Teljesíteni kell a volumenre és a szakmai tartalomra vonatkozó követelményeket. A termékportfolió fejlődik, az ügyfélproblémák új megoldásokat igényelnek, így nekünk is folyton építenünk kell a szakmai tudásunkat. Az újdonságokat minél hamarabb meg kell ismernünk. És nem utolsósorban a piacra is eredményesen kell kivinnünk ezeket a megoldásokat. Vagyis nincs idő hátradőlni, hiszen nagyon nagy a verseny.

– Milyen piaci területeket céloznak meg az új szintre emelt partnerséggel?

Sz. T.: Egyértelműen a fogyasztási alapon történő értékesítés áll a középpontban. A 4iG-ban is egyre több „as-a-service” jellegű termék, illetve szolgáltatás születik, és ezen a téren is az a cél, hogy a HPE megoldásait is beépíthessük az egyéb portfólióelemek alá. Ez egy jól értékesíthető konstrukció, mert kiválóan szolgálja az ügyfelek jelentős részére jellemző igényeket.

Ami pedig a piaci szegmenseket illeti, úgy véljük, hogy a legkönnyebben ott lehet nőni, ahol korábban is sikereket értünk el közösen. Ilyen például a pénzügyi szektor vagy az államigazgatás.

F. P.: Emellett persze nem feledkezünk meg az edge computingról sem, hiszen az is hozzátartozik a HPE víziójához, és ezen a területen pláne bőven van fejlődési lehetőség. De az a nagy előnyünk, hogy a gondolkodásunkhoz nagyon közel áll az a stratégia, amit a HPE követ a szolgáltatás alapú IT-rendszerek kapcsán.

Az ügyfelek sokszor nemcsak az infrastruktúrában, hanem magasabb szinteken is nagyfokú rugalmasságot várnak el. Ilyen esetben pedig nagy keletje van a szolgáltatásokkal és know-how-val párosított jó termékeknek.

(IT Business https://www.itbusiness.hu/technology/aktualis_lapszam/cimlapon/hatradolni-nincs-ido)

Az MSZT új ügyfele

Az MSZT új ügyfele

- a minőségirányítás és az információbiztonság-irányítási rendszer tanúsítás területén - a DOTO Systems Zrt.…

Vectra AI - mesterséges intelligencia alapú védelem mindenkinek

Vectra AI: mesterséges intelligencia alapú védelem mindenkinek

A Vectra AI minden olyan közép-és nagyvállalat számára kínál megfelelő védelmi megoldást…

Regionális innovációs hálózatot alapítottak a 4iG részvételével

Regionális innovációs hálózatot alapítottak a 4iG részvételével

Magyarország egyik vezető ICT társasága aktívan segíti a platform működését…